Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków (CEEB) to ewidencja, w której znajdą się kompleksowe informacje, dotyczące źródeł ogrzewania budynków. Celem jej stworzenia jest poprawa jakości powietrza, walka ze smogiem i pomoc w wymianie tzw.: "kopciuchów".
Deklarację muszą złożyć właściciele/zarządcy budynków mieszkalnych i niemieszkalnych, w których znajduje się źródło ciepła.
Do kiedy trzeba złożyć deklarację? Dla źródła ciepła i spalania paliw, które zostało uruchomione przed 1 lipca 2021 r. deklarację należy złożyć do 30 czerwca 2022 r. Dla nowego źródła ciepła, które zostało uruchomione po 1 lipca 2021 r. deklarację należy złożyć w terminie 14 dni od dnia jego uruchomienia.
Deklarację można złożyć na dwa sposoby:
- drogą elektroniczną: przez Internet, za pomocą profilu zaufanego, podpisu kwalifikowanego lub e-dowodu na stronie: www.zone.gunb.gov.pl. Jest to najszybszy i najwygodniejszy sposób;
- w formie papierowej: wypełniony formularz można przesłać lub złożyć osobiście w Urzędzie Gminy. Druki formularzy wraz ze wzorami są dostępne TUTAJ lub bezpośrednio: Formularz A - dla budynków i lokali mieszkalnych - TUTAJ oraz Formularz B - dla budynków i lokali niemieszkalnych - TUTAJ.