Do ostatniego spotkania mieszkańców sołectwa Niekanin z przedstawicielami zarządu dróg wojewódzkich w tej sprawie doszło w marcu 2018 roku, kiedy to zgłaszano uwagi do przedstawionej koncepcji. Pisaliśmy o tym tutaj. Zebrani uważali, że kwestie poruszone jesienią nie do końca zostały ujęte. Z czym nie zgadzali się przedstawiciele ZDW. Miesiąc temu została wydana decyzja środowiskowa, do której złożono odwołania. Jednym z projektowanych elementów, który wzbudzał największe emocje był wyjazd z drogi dojazdowej do posesji na rondo. Mieszkańcy podkreślali, że są to działki nie tylko mieszkaniowe ale i usługowe i większe samochody będą miały problem z wjazdem.
Mieszkańcy poruszali też temat ciągów pieszych i rowerowych, zatok autobusowych czy oświetlenia. Odnośnie prędkości na interesującym ich odcinku usłyszeli, że taka zostanie ustalona po decyzjach środowiskowych. Projekt organizacji ruchu leży po stronie wydziału transportu Urzędu Marszałkowskiego, który może przesunąć granicę terenu zabudowanego. A o taką prędkość właśnie wnioskują mieszkańcy. Jeszcze inną sprawą są przejścia dla pieszych. Te najbliżej ronda będzie klasyczne - typu zebra. Drugie przy zatokach autobusowych to rozwiązanie przejścia sugerowanego, które zaczyna się stosować w kraju. Polega ono na braku oznakowania i sygnalizacji świetlnej, a miejsce jego wyznaczenia wskazuje obniżony krawężnik. Takie zastosowanie stosuje się tam gdzie jest mały ruch pieszy i samochodowy z dużą prędkością. Jest to podparte badaniami, które wskazały, że na klasycznych przejściach ginie więcej osób. Mieszkańcy sugerowali zastosowanie świateł z czujnikami (takie jak zastosowano w Grzybowie) jednak przedstawiciele ZDW przytoczyli sytuacją z Ząbrowa gdzie to rozwiązanie się nie sprawdziło a tamtejsi mieszkańcy po pewnym czasie nie są zadowoleni z tego rozwiązania. Jesienią zebrani pytali także o ekrany akustyczne, w odpowiedzi tym razem usłyszeli, ze badania hałasu zostały przeprowadzone i trwa oczekiwanie na decyzje.
Droga wojewódzka 163 należy do klasy GP czyli pod szczególnym nadzorem budowlanym. Inwestycja ta jak podkreślał zastępca wójta Gminy Kołobrzeg Jerzy Wolski przejdzie jeszcze przez wiele instytucji, które mogą podważyć niektóre ze zgłaszanych postulatów dotyczących drogi. Wiele rozwiązań ma też uwarunkowania prawne, których trzyma się projektant. Wiele z nich jest już stosowanych w innych miejscach i stąd wynika ich zastosowanie.