I. Sprzedaż mienia gminnego
W okresie sprawozdawczym nie nastąpiła sprzedaż mienia gminnego.
II. Rozstrzygnięcia przetargów na roboty i usługi
- Trwa realizacja inwestycji:
- budowa drogi gminnej w Karcinie (za kościołem);
- budowa drogi rowerowej w Rościęcinie;
- budowa zaplecza sportowego w Zieleniewie – jako I etap Centrum sportowo-rekreacyjnego;
- przebudowa budynku Urzędu Gminy w celu dostosowania dla potrzeb osób niepełnosprawnych oraz do standardów obsługi w warunkach zagrożenia epidemiologicznego. - Trwają prace projektowe:
- ul. Jantarowa w Zieleniewie;
- ul. Spokojna w Grzybowie;
- ul. Storczykowa w Zieleniewie;
- droga gminna w Dźwirzynie – dz. 234/99, 234/28, 234/17, 234/27;
- ul. Kwiatów Polskich w Zieleniewie;
- budowy drogi gminnej w kierunku CH Karuzela – II etap;
- budowy drogi rowerowej wzdłuż ul. Truskawkowej w Korzystnie;
- kompleksu boisk sportowych w Zieleniewie – II etap Centrum Sportowo-Rekreacyjnego. - Zakończyły się prace projektowe:
- drogi gminnej w Stramnicy (dz. 172);
- chodnika wzdłuż drogi powiatowej w Starym Borku (do przejazdu kolejowego). - Zakończyła się realizacja następujących inwestycji:
- wyposażenie obiektów gminnych w instalacje OZE – pompy ciepła oraz panele PV;
- rozbudowa ul. Kasztanowej w Budzistowie oraz budowa drogi gminnej na odcinku od ul. Topolowej w kierunku CH Karuzela. - Przekazano teren budowy dla następujących inwestycji:
- przebudowa ul. Słonecznej w Grzybowie;
- rozbudowa ul. Polnej w Grzybowie;
- budowa drogi gminnej na odcinku od ul. Konwaliowej do ul. Leśnej w Grzybowie. - Ogłoszono postępowania przetargowe dla następujących inwestycji:
- budowa oświetlenia drogowego w Starym Borku (przy boisku);
- stworzenie terenu rekreacji i wypoczynku w Grzybowie. - Trwają prace nad przygotowaniem postępowań przetargowych dla następujących inwestycji:
- budowa oświetlenia drogowego ul. Polankowej , Słonecznej i Pogodnej w Niekaninie;
- budowa oświetlenia drogowego w ul. Borkowskiej w Grzybowie oraz kolonii Stary Borek;
- zagospodarowanie terenu rekreacji i wypoczynku w Dźwirzynie (stara przystań). - Złożono następujące wnioski o dofinansowanie:
- Przebudowa drogi gminnej w Stramnicy – etap II od torów kolejowych do wiaduktu (wniosek procedowany w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich);
- budowa stacji ładowania pojazdów elektrycznych – do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej;
- budowa ciągu pieszo-rowerowego w Grzybowie (wzdłuż drogi powiatowej) – etap III (Fundusz Rozwoju Dróg);
- remont nawierzchni Orlików w Grzybowie i Budzistowie (Ministerstwo Sportu);
- rozbudowa ul. Działkowej w Niekaninie (wniosek znajduje się na liście rezerwowej w ramach Funduszu Dróg Samorządowych). - Na podpisanie umowy o dofinansowanie oczekuje inwestycja polegająca na rozbudowie drogi gminnej Stramnicy – etap I od skrzyżowania z droga wojewódzką nr 163 do przejazdu kolejowego. Inwestycja będzie realizowana ze środków Funduszu Dróg Samorządowych.
III. Informacja z Uchwał Rady Gminy Kołobrzeg podjętych na Sesji
Na ostatniej Sesji podjęto następujące uchwały w sprawie:
1) zmian w budżecie gminy na 2023 rok;
2) przyjęcia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Kołobrzeg w 2023 roku;
3) przyjęcia Strategii Rozwoju Ponadlokalnego dla Koszalińsko- Kołobrzesko-Białogardzkiego Obszaru Funkcjonalnego na lata 2021-2030;
4) zlecenia Komisji Rewizyjnej przeprowadzenia kontroli;
5) nadania nazwy ulicy położonej w miejscowości Zieleniewo;
6) Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie w Gminie Kołobrzeg na lata 2023-2026;
Uchwały podlegały kontroli przez organy nadzoru i nie wniesiono do nich żadnych uwag , nie wszczęto rozstrzygnięć nadzorczych.
IV. Informacja w zakresie promocji Gminy
- Trwają prace nad przygotowaniem wydarzeń kulturalno-rozrywkowych w sezonie letnim 2023;
- Zorganizowanie spotkania w Urzędzie Wojewódzkim, którego celem było oficjalne przekazanie Wojewodzie pisma wyrażającego sprzeciw wobec przejęcia Korzyścienka przez miasto Kołobrzeg;
- Udział w obchodach Dnia Strażaka;
- Utworzenie Zespołu Doradczego ds. Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi.
V. Koszty funkcjonowania gminnego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi oraz dochody z tytułu opłat wnoszonych przez mieszkańców.
1. Bilansowanie się systemu w latach 2021 i 2022.
Rok | 2021 | 2022 |
Łączne koszty systemu | 6 007 057 | 6 116 980 |
Wpływy | 3 047 515 | 4 421 050 |
Przypisy | 3 048 495 | 4 493 161 |
metoda naliczania opłat | od osoby | od wody |
2. Koszty systemu w latach 2024-2025.
Głównym składnikiem kosztów systemu gospodarowania odpadami jest wynagrodzenie MZZDiOŚ sp. z o.o. z tytułu realizacji umowy na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych (ca. 5.400.000 zł). Umowa została zawarta w listopadzie 2021r. na okres 2 lat, tj. 01.01.2022r.-31.12.2023r. Na przełomie lipca i sierpnia br. Urząd Gminy planuje przeprowadzić przetarg na odbiór i zagospodarowanie odpadów na kolejne 2 lata, tj. na lata 2024-2025. Mając na względzie bardzo duży wzrost cen paliwa, energii i kosztów pracy w ostatnich 2 latach należy przypuszczać, że koszty odbioru i zagospodarowania odpadów jakie będą wynikać z umowy na lata 2024-2025 mogą wzrosnąć nawet o 20% (czyli 1-1,5 mln zł). Podobnego wzrostu na poziomie 20% można spodziewać się także w kosztach prowadzenia Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych oraz kosztach umowy na odbiór i zagospodarowanie odpadów wielkogabarytowych.