Gmina Kołobrzeg informuje o trwającym naborze wniosków w konkursie organizowanym przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie na usuwanie azbestu i wyrobów zawierających azbest. Równolegle Gmina Kołobrzeg informuje, że Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie ogłosił nabór wniosków na udzielenie dofinansowania w formie dotacji na zadania z zakresu usuwania barszczu Sosnowskiego na terenie województwa zachodniopomorskiego na 2017rok.
Usuwanie azbestu i wyrobów zawierających azbest - wnioski do 31 marca
Zgodnie z regulaminem projekt obejmuje demontaż, transport i utylizację wyrobów zawierających azbest, a beneficjentem może być Gmina z możliwością pozyskania dotacji w wysokości 100% kosztów kwalifikowanych. W związku z realizacją projektu po stronie właściciela nieruchomości pozostaje założenie nowego pokrycia dachowego.
W przypadku budynków, z których azbest został zdjęty we własnym zakresie Fundusz dopuszcza jedynie możliwość sfinansowania transportu i utylizacji azbestu. Informujemy, że wnioski o dofinansowanie ww. celu (dotyczące posesji zlokalizowanych na terenie Gminy Kołobrzeg) można składać do dnia 31.03.2017r. w Urzędzie Gminy Kołobrzeg.
Wnioski do pobrania poniżej lub w Urzędzie Gminy od poniedziałku do piątku 7.30 - 15.30.
Prosimy o składanie kompletnych wniosków. Informacje można uzyskać w pok. 29, lub pod tel. 94 35 30 430.
Usuwanie Barszczu Sosnowskiego - wnioski do 15 marca
Wnioskodawcą może być Gmina, a w ramach przedsięwzięcia realizowane mogą być zadania nie tylko na gruntach będących własnością gminy, ale także na gruntach, których właścicielami są: jednostki samorządu terytorialnego, państwowe jednostki budżetowe, stowarzyszenia, fundacje, osoby fizyczne, osoby prawne, jednostki sektora finansów publicznych, kościoły i związki wyznaniowe oraz wspólnoty mieszkaniowe i spółdzielnie z uwzględnieniem przepisów dotyczących pomocy publicznej. Wysokość dofinansowania ze strony Funduszu może wynosić maksymalnie do 75% kosztów kwalifikowanych i uzależniona jest od decyzji podjętej przez Zarząd Funduszu.
Gmina Kołobrzeg w 2017r. pokrywa pozostałą część kosztów zadania, na wszystkich nieruchomościach biorących udział w programie – również nie będących własnością Gminy. Beneficjent jest zobowiązany do prowadzenia zabiegów usuwania barszczu i zapobiegania jego odnowieniom przez okres minimum 2 lat licząc od dnia rozpoczęcia programu. W związku z powyższym Gmina Kołobrzeg jako wnioskodawca ogłasza nabór wniosków na ww. zadanie.
Osoby zainteresowane udziałem w projekcie, które nie brały udziału w programie w 2016r. prosimy o składanie pisemnych deklaracji w terminie do dnia 15 marca 2017r.
Formularz do pobrania poniżej lub w Urzędzie Gminy od poniedziałku do piątku 7.30 - 15.30.
Szczegółowe informacje uzyskać można u pracowników Urzędu Gminy Kołobrzeg:
- Bogna Żynis – inspektor ds. ochrony środowiska tel. 943530430
- Aleksandra Szczygielska – kierownik referatu GKO tel. 943530444.